A piackutatás célja, hogy megértse célpiacát, azonosítsa a piaci trendeket és lehetőségeket, meghatározza új termékeinek és szolgáltatásainak kifejlesztését értékelni tudja versenytársainak piaci pozícióit.
A célpiac vizsgálat, más néven célpiac kutatás a piackutatatás egy olyan típusa, amelynek középpontjában annak meghatározása áll, hogy kik a legvalószínűbb vásárlói egy adott terméknek vagy szolgáltatásnak. A célpiac vizsgálat általában szélesebb körű, és több különböző célközönséget is magában foglal.
Célközönség vizsgálat
A célközönség vizsgálat a célpiac egy jól körülhatárolt szegmense. Olyan emberek csoportja, akik a legvalószínűbb vásárlói a terméknek vagy szolgáltatásnak, és akiket a marketingesek a legintenzívebben próbálnak elérni.
Termékpozicionálás
A Termékpozicionáláshoz végzett piackutatás célja, hogy meghatározza a termék helyét a piacon a versenytársakhoz képest a fogyasztók elméjében. Ez magában foglalja a célpiac megértését, a versenytársak elemzését és a termék egyedi értékajánlatának kidolgozását.
Versenytárselemzés
A versenytárselemzés célja, hogy mélyreható ismeretet szerezzen a vállalat versenytársairól, és ezáltal előnyt szerezzen a piacon. Ez magában foglalja a versenytársak erősségeinek és gyengeségeinek, lehetőségeinek és fenyegetéseinek (SWOT elemzés) azonosítását, valamint stratégiáik, termékeik, áraik, marketingtevékenységeik és piaci részesedésük megértését.